Sökskogen: Lördag

       2011-11-19 18:19:00
Idag var vi ute och söket! Gud vad jag har saknat det! Har inte sökt sedan i våras och snacka om traggad Aussie. Var en helt ny grupp förutom Sandra som är en f.d klasskamrat. Vi var utanför karlstad och det var helt nya sökmarker för mig, vilket var spännande.

Vi sökte med Sandra och hennes Beagle Alfons, sedan var det en Boxer, en Pudel och en Malinois. Boxern och Mallen är nästan startklara så fick figga för första gången som helt dold. Var riktigt roligt! Båda var jätteduktiga och själv blev man väldigt kär i boxern.

För Angels del så började vi med rulle och påvis. Mycket att öva på där då hon är så van vid att inte plocka en upp en rulle när hon hittar en fig. Hon fick köra i två omgångar var utav andra gången körde vi mer på själva stigen. Gjorde väldigt bra ifrån sig men när figgen kom lite väl långt bort så blev hon osäker på rullen. Vet i alla fall vad vi ska jobba på till nästa gång.

Ett stort plus var att hon fick för första gången hitta en man i skogen. Hon blev lite ställd med hand inga större problem. Söket är helt enkelt för roligt enligt henne.

Imorgon ska jag iväg och träna med en annan nybörjargrupp. Då är det jag som ska vara ledare och får finslipa på mina ledaregenskaper. Blir inte mycket jobb för mig och Angel då, men hon behöver vila lite grann.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback